Kau dah ready?

kadang kadang, ada rasa cemburu dalam hati bila dengar ada teman sekuliah yang dah melangsungkan perkahwinan. Rasa cemburu ini , aku luahkan pada Ahmad Khusairi.

Dia merupakan teman sekuliah di Universiti Kuala Lumpur Business School. Pada waktu itu, sedang berlangsungnya sesi taaruf antara fasilitator baharu dan fasilitator lama.

“Jealous aku, bila dengar dia dah kahwin.”

“Siapa?” Balas Khusairi.

“Tu, budak tu kan dah kahwin.” Juihku pada siswi perempuan yang petah berbicara di depan.

“Engkau nak kahwin?”

“Mestilah nak. Habis, takkanlah engkau tak nak?”

“Aku ini, teringin tu ada lah. Tapi, setiap kali ada perasaan nak kahwin tu, aku akan tanya diri aku sendiri.” Balas Khusairi.

“Apa?” Soal aku ingin tahu.

“Aku ni dah ready ke nak kahwin?”

Sentak otak memikirkan nak jawab soalan killer macam tu. Sampai akhirnya, aku terdiam.

“Aku ini, dah ready ke nak kahwin?”

One thought on “Kau dah ready?

Tinggalkan Jawapan

