Rasa Sayang ini

Salam alaik.

Dengan nama Allah yang Maha Agung.

Ampunilah dosaku.

Sudah lama aku tidak memerah idea menukilkan artikel yang penjang berjela. Sejak lima artikel dari sekarang,kebanyakan artikel yang dipos merupakan artikel yang aku baca dari laman Ustaz Zaharuddin dan lain-lainย  lalu aku poskan di laman ini untuk kebaikan bersama.InsyaAllah.

Kembara perjalanan yang sejengkal ini hanyalah satu persinggahan di dalam usaha merangka musafir demi pengembaraan yang lebih kekal dan abadi.

Sekadar coretan.~~

Minggu ini,aku telah dihadiahkan madah yang cukup bermakna buatku. Madah ini dihadiahkan oleh teman facebookku,di saat aku dituntuni kegelapan yang asyik.

โ€Ž”semakin banyak seseorang itu tidak melakukan apa yang dikatakannya, semakin kata-katanya tidak ingin didengari”

Sekian,tutup cerita..๐Ÿ™‚

Cerita Baru

Manusia,bila melakukan kesalahan tak pernah rasa malu. Kenapa..? kerana manusia tak sedar saat itu Allah sedang memerhatikan.Allah melihat apa yang dia buat tetapi Allah tak pernah tarik kembali nikmat yang telah Allah berikan.Kenapa..?

kerana Allah Maha Penyayang.

Maka,mengapa kita tidak mahu menzahirkan rasa sayang kita kepada Allah..?

2 thoughts on “Rasa Sayang ini

  1. salam, saya boleh dikatakan pengunjung baru dalam blog ni, agak tertarik dengan serungkai kata ni,”semakin banyak seseorang itu tidak melakukan apa yang dikatakannya, semakin kata-katanya tidak ingin didengari” dan agak berasa tersindir dengan kata kata sebegitu kerana saya sering mengusulkan pendapat namun tak ada sesiapa yang sudi mendengar. nak kata saya ni dari golongan yang kurang cerdik tak juga, tapi itulah yang terjad. trimas sebab banyak menyedarkan saya dengan madah madah yang indah sebegini, akhir kata,
    abang punya cara bercakap lebih kurang sama macam iman fuad,adik abang. hahaha…..
    p/s: maaf, saya tak biasa guna ana anta, bukan budak matri….

    • maaf,saya bukan penghuni Matri dan saya bukan bekas pelajar Matri..
      saya adalah Syafiq Aizat Mahamad Fuad yang bersekolah di sekolah biasa dan cuba menjadikan diri saya luar biasa..:D

      luar biasa itu sesuatu yg baik..
      prof abu yusuf al qedahi pernah berkata,
      jadilah kamu ummat islam yg luar biasa..๐Ÿ™‚

Tinggalkan Jawapan

