Apa Apa Aje?

salam alaik ya ikhwanul Muslimin

Selesai memasukkan mi segera ke dalam bekas berisi air panas,aku menatap wajah komputer peribadiku.mencari -cari idea untuk dimuatkan ke dalam novel Sebuah Pertemuan.idea !! Idea !!  idea !!

Aku memaksa otakku mengeluarkan idea sebanyak mungkin.Aku ketandusan idea!!

Akhirnya,aku memainkan lagu InsyaAllah yang dinyanyikan oleh maher Zain.Siapakah Maher Zain?

Berikut merupakan perbualan bersama rakan melalui dunia maya.

“Syafiq,try kau dengar lagu Maher Zain.lagu dia makan dalam la bro.!”

“Nanti aku cari tengok.”

Nama yang asing bagiku.Siapa Maher Zain.?Apa lagu yang dikatakan makan dalam?

Mungkin macam ulat-ulat maksiat yang memusnahkan manusia dari dalam kot.hatiku mula berfikir yang bukan-bukan.Akhirnya,pencarian aku tamat begitu saja sebab aku langsung tak berusaha untuk mencarinya!

falsafah hari ini.Buah Epal tidak akan datang bergolek.jadi,pergi ke kedai untuk membelinya.

Frasa pergi ke kedai untuk membelinya merupakan usaha.jadi berusahalah..!

Kembali kepada topik asal.Topik Maher Zain..

Aku mendengarnya dengan penuh asyik.tanpa kusedari,air mataku menitis perlahan saat mata menatap klip video official InsyaAllah..

so,walaupun,aku pun tak faham apa yang cuba disampaikan dalam entri kali ini.Buat-buat faham aja ya!

Yuk,layan Nasyid pulak..!!!

kurangkan melayan lagu rock yang tak tentu hala tu…

Tinggalkan Jawapan

