Puisi Tengah malam

Dia yang aku dambakan,

Seorang wanita yang tabah hatinya,

dia seorang yang cinta pada agamanya,

Dialah yang membantu aku tika terjatuh..

Dia yang aku dambakan,

seorang yang mampu menjadi idola kepada benihku,

Dialah yang menyintai keturunanku demi keikhlasannya.

Dialah yang berkorban demi agamanya..

Dia yang aku inginkan,

gigih menjaga dirinya,

Kesuciannya tak dapat ditafsirkan,

dirnya lebih bernilai daripada seribu lelaki soleh,

Kerana dialah bidadari anugerah dari kayangan..

Dia yang aku cintai,

menjadi rusuk kiriku,

bukan untuk melindungi tetapi untuk dilindungi,

menjadi penawar hati yang membantu mendekatkan diri dengan  cintaNYa..

kerana dialah…

anugerah Allah buatku…

3 thoughts on “Puisi Tengah malam

Tinggalkan Jawapan

