couple..?? keliru antara kaca dan permata..

Pada hari ini,aku telah ditanya tentang couple.Mula-mula pecah kepala jugak nak fikir nak jawab apa..tapi,aku imbau  segala ilmu yang pernah bertapak dalam memori.Proses demi proses berlangsung hingga lahirlah jawapan yang aku kira dapat menepis segala-galanya yang bersarng di hati mereka.

“Apsal la ko  clash ngan ******* tu..??Dia tu kira okey pe ngan ko..kalau ko cakap couple ni haram..Apa yang haramnya..?Memang la zaman nabi tak de,tapi zaman sekarang dah ada kan.Jadi,ko couple je la ngan dia..!!normal la tu..”Bentak Fahmi(bukan nama sebenar) kepada rakannya.

Couple..??apa itu couple..??Seronok ke couple..?Apa yang best tentang couple..?

Couple atau dalam bahasa omputihnya bermaksud pasangan.Acha(pelakon Heart) menafsirkan couple sebagai berdua denganku.hahahha…

Apakah couple itu haram..?MAka kata aku,couple tu tak haram cuma cara manusia menafsirkan couple dalam kehidupan seharian itulah yang menjadikannya haram.Kenapa..?bagaimana..?Macam mana.?

couple diharamkan kerana sudah menjadi trend pada masa kini apabila setiap pasangan yang bercouple seolah-olah sudah menjadi acara wajib untuk mereka  berpegangan tangan,bercium dan akhirnya berzina.Inilah yang menyebabkan jatuhnya hukum haram ke atas couple.

secara peribadinya saya berpendapat bahawa tiada istilah couple namun yang ada hanyalah perjanjian untuk melaksanakan sunnah rasul.tak salah untuk kita berkenalan dengan lelaki atau perempuan kerana itu sudah menjadi lumrah.Bukankah lelaki dan wanita itu saling melengkapi..?perasaan itu normal.namun yang menjadi masalahnya ialah apabila benda-benda berbentuk maksiat yang nak dicuba oleh segelintir pasangan remaja.

sekian..wassalam..

ianya adalah pandangan peribadi..InsyaAllah,saya akan bicarakan couple dari aspek zina pula..

2 thoughts on “couple..?? keliru antara kaca dan permata..

    • maaf,saya bukan penghuni Matri dan saya bukan bekas pelajar Matri..
      saya adalah Syafiq Aizat Mahamad Fuad yang bersekolah di sekolah biasa dan cuba menjadikan diri saya luar biasa..:D

Tinggalkan Jawapan

