my love : my books

Aku pernah terdengar bicara pujangga yang berkata “ilmu itu pelita hidup”..Bahkan,selalu kita terdengar “Membaca itu jambatan ilmu.”

Setiap manusia hidup dengan ilmu yang ada di dada dan dengan ilmu itulah kita mengamalkannya dalam kehidupan seharian kita.Mesti ramai yang tertanya-tanya kenapa pada hari ini tiba-tiba aja aku berbicara tentang buku.sedang aku bukanlah seorang ulat buku..

    Namun,jauh di lubuk hati,aku lebih meminati sejarah tokoh islam.seperti solahuddin alAyubi,sultam Muhammad Al fatih dan sebagainya..semalam,aku telah membeli buku pertama yang aku beli dengan duit aku sendiri…Alhamdullillah..

sekarang…inilah buku kepunyaan aku..Sikit je..

  1.   Panduan solat tarawih-Haji Johari haji ALias
  2. Jenayah Yahudi terhadap dunia Islam-Dr Majid Kailani
  3. Hadith 40-Mustafa Abd Rahman
  4. Menjauhi perangkap Dosa-Abu Bakar Ali
  5. hatimu Untuk Siapa-H.M. Tuah iskandar
  6. Memimpin atau Terpimpin-Robiah k.Hamzah
  7. Petunjuk Pelajar Islam-Ahmed Lathif
  8. Wacana Al Quran-Fadal Hassan Abbas

 

Semua buku -buku ni ada yang aku belek-belek aja.aku baca sekadar tengok  isi kandungan(meanthat aku baca bahagian yang buat aku tertarik aja.semau buku-buku ni aku tak beli tapi aku dapat hadiah menang Pidato,Debat ala Parlimen,Naugerah NIlam, dan lain-lain lagi.ada sesetengahnya aku ambil dari dibuang oleh pihak asrama masa aku form 5)

Cuma satu buku aja yang aku beli sendiri dan aku baca sampai habis..My Favourite one,

  • Sultan Muhammad Al Fateh,Penakluk Konstantinople.-karya Abd Latip Talib

 

aku baca sampai habis…Kalau ada kengkawan yang nak hadiahkan buku,hadiah la buku-buku pasal tokoh islam macam solahuddin al ayubi ke and lain-lain lagi…

           sekian wassalam…

3 thoughts on “my love : my books

Tinggalkan Jawapan

