Sifat Pengecut seorang lelaki

Pada hari ini,sebagai seorang kasanova(berlagak aje aku nih..!!!)

 

Kuterima mesej singkat yang mengatakan lelaki itu pengecut..Kajian demi kajian yang dilakukan,saya berjaya menyenaraikan salah satu ciri-ciri lelaki idaman seorang wanita..Kononnya penting..!!!

..Ciri-ciri itu adalah

GENTLEMEN..!!

 

 

Namun,adakah anda fikir saya sengaja menggariskan ciri-ciri ini..??Setiap tindakan pasti ada alasannya dan hanya manusia yang cacat akal sahaja yang bertindak tanpa alasan dan tujuan..sekarang,saya akan kupas istilah agung GENTLEMEN..silakan hayatinya penuh hati-hati..Waspada di jalan raya…

•Gentlemen

Apa itu gentlemen..??Kebanyakan golongan hawa mengatakan bahawa setiap lelaki harus bersikap gentlemen..Kata mereka,seseorang lelaki harus berani berhadapan dengan wanita yang ingin di’ngorati’..Contoh gentlemen ialah berani cakap dengan perempuan yang tidak dikenali agar lelaki itu bisa mengenali perempuan itu.Gentlemen juga dikatakan terlihat pada seseorang lelaki yang sentiasa bersikap kool.seseorang lelaki itu dikatakan tidak gentlemen jika dia takut berhadapan dengan wanita.Saya lebih suka menggantikan istilah takut dengan istilah malu..kenapa..??kerana seseorang lelaki tidak perlu takut akan wanita..seorang wanita perlu dihormati seadanya…,jadi,tiada istilah takut dalam kamus hidup seorang lelaki wahai kaum hawa(yang mengatakan bahawa lelaki yang malu berhadapan dengan wanita adlah pengecut)..Sedangkan saidina ALi k.r.w. pernah berkata”malu dalam pergaulan adalah lebih baik dari seribu peraturan”..Saya sering diberitahu bahawa wanita terkenal dengan sifat pemalu(sila baca entri semalu dan wanita,di kategori pesanan buat wanita,   syafiqaizatmf.wordpress.com)..dimanakh sifat pemalu itu..?sudah haus dikikis zaman..??Jika lelaki juga ada perasaan malu,bagaimana pula hlnya dengan wanita..??Jadi,untuk para wanita yang tiada perasaan malu,,Lu fikirlah sendiri…

 

 

*Gua tak nak masuk Campur…

*sejujurnya,gua tak de ciri-ciri itu

Tinggalkan Jawapan

